وزير نيرو خبر داد:

رشد24درصدى اعتبارات وزارت نیرو درلایحه90/کارکارشناسى درمحاسبه قبوض آب و برق

یزدفردا "نامجو فروش اوراق مشارکت در سال 89 برای بخش برق را950 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان برای سال آینده 1200 میلیارد تومان پیش بینی شده و برای طرح های آب و فاضلاب هم ارقام خوبی پیش بینی شده است

مجید نامجو گفت: فروش اوراق ارزی به مبلغ 1200 میلیارد تومان، رشد 24 درصدی کل اعتبارات وزارت نیرو، تعیین مبلغی از صندوق توسعه ملی برای طرح های آب و فاضلاب از ویژگی های لایحه بودجه 90 است.

وزیر نیرو در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره ویژگی های لایحه بودجه 90 گفت: مدت ها به دنبال این بودیم که از محل فروش دارایی ها، اموال و نیروگاه ها بتوانیم حاصل آن را به خود وزارت نیرو بازگردانیم. اما تا به حال هر نیروگاهی که واگذار شده و هر اموال و دارایی که فروخته شده است که چیزی حدودا 6 هزار میلیارد تومان می شود به صندوق خزانه واریز شده و هیچ مبلغی برای کمک به صنعت آب و برق در اختیار ما گذاشته نشده است.

نامجو افزود: با اصراری که وزارت نیرو داشت، خوشبختانه پیشنهاد ما مورد موافقت رئیس جمهور و نیز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور قرار گرفت و در بودجه 90هم پیش بینی شده است. امیدواریم با همتی که نمایندگان مجلس دارند، این موضوع تثبیت شود و در حقیقت این امکان در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا از محل فروش دارایی ها، اموال و نیروگاه ها بتوانیم حاصل آن را به خود وزارت نیرو بازگردانیم که این می تواند بخشی از مشکلات وزارت نیرو را حل کند.

وی فروش اوراق ارزی به مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان را از دیگر ویژگی های لایحه بودجه 90 برشمرد و گفت: فروش اوراق ارزی نزدیک به هزار و 200 میلیارد تومان برای وزارت نیرو در بودجه 90 دیده شده است. همچنین نزدیک به 24 درصد کل اعتبارات وزارت نیرو رشد داده شده است.


رویکرد دولت در لایحه بودجه 90 برای کمک به پیشرفت پروژه های وزارت نیرو مثبت است

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: از صندوق توسعه ملی نیز برای وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نزدیک به 500 میلیارد تومان برای کارهای آب و خاک در نظر گرفته شده است که این می تواند ظرفیت خوبی ایجاد کند.

نامجو فروش اوراق مشارکت در سال 89 برای بخش برق را950 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان برای سال آینده 1200 میلیارد تومان پیش بینی شده و برای طرح های آب و فاضلاب هم ارقام خوبی پیش بینی شده است.

وی پیش بینی این طرح ها را نشان دهنده رویکرد مثبت دولت برای کمک به پیشرفت پروژه های وزارت نیرو دانست و اظهار داشت: این رویکرد بسیار مثبت است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم.


عملکرد وزارت نیرو در قبوض آب و برق بر اساس شفاف سازی و یکسان سازی بوده است

نامجو همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه محاسبه آب بها و برق در قبوض مشترکان، گفت: عملکرد وزارت نیرو درباره قبوض آب و برق تاکنون بر اساس شفاف سازی و یکسان سازی بوده است. درحقیقت اطلاعات را به طور کامل در اختیار مردم گذاشته است و معتقدیم هیچ گونه مشکل و خللی درباره آنچه که تاکنون با مردم مطرح کرده ایم، به وجود نیامده است.

وزیر نیرو ادامه داد: حتی آمارها نشان می دهد؛ عملکرد مردم خیلی بهتر از آن چیزی بوده که ما قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی کرده بودیم که این برای ما یک افتخار است.

وی تاکید کرد: من اعلام می کنم، اگر مردم طبق آن چیزی که ما تاکنون ارائه کرده ایم، درباره شکل محاسبه میزان آب بها و برق اشکالی مشاهده کرده اند، آن را به بخش های مربوطه منتقل کنند و آنها هم وظیفه دارند تا رسیدگی کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا